Tuesday, February 17, 2009

SU PIBG 2008/2009 Kena Kipas Syiling.....

Alhamdulillah.sujud syukur kepada Allah swt kerana menjauhkan saya dari mara bahaya.Saya terpanggil untuk mencoretkan pengalaman ini kerana ramai rakan taulan skpdl bertanya.terima kasih dengan sikap ambil berat kalian.

7.2.2009 sabtu,sekolah mengadakan prog motivasi tahun 4 dan 5.pagi setibanya di sekolah saya terus kedewan membantu ust zul dan ust faizal membetulkan lcd pojektor syiling yang rosak. oleh kerana lcd sedia ada tidak boeh digunakan saya cuba menggantikan dengan lcd lain. segalanya berjalan lancar. semasa hendak menyambungkan serial port vga laptop ke lcd (yang dilekatkan pada syiling ), dalam keadaan spontan, saya terangkat tangan ke atas kerana ingin membetulkan keadaan lengan baju yang kurang selesa. Dan ketika itulah kipas syiling membelah ibu jari saya. Darah sedikit terpercik di atas cermin mata.

Macam mana tangan saya boleh kena kipas?...saya guna meja la untuk sampai ke LCD projektor tu...tak sedar langsung kipas terpasang....benda nak jadi...isk isk...

Dewan tergamam seketika mendengar kipas syiling berbunyi kuat seperti menghentam sesuatu.Terima kasih kepada cikgu Thoupek PK KOKU SKPDL. dialah orang pertama merawat saya dengan perkakas kecemasan. tidak lupa kepada ustaz soupian orang pertama yang sedar ketika itu saya pucat nak pitam.dengan bantuan awal kepakarannya, keadaan saya stabil semula. ustazah mastura yang mendermakan minyak cap kapaknya juga jutaan terima kasih. thanks juga kat Ustaz Nordin yang membawa saya ke klinik DR ABDUL RAHIM,2-D, Pangsapuri Garuda,11900 Bayan Lepas.Klinik ni memang best sebab Drnya Best.

Alhamdulillah.Tidak ada kecelakaan buruk yang berlaku.hanya satu jahitan sahaja di ibu jari.Terima Kasih juga kepada pentadbiran SKPDL kerana membayar sedikit daripada jumlah perubatan saya.

Moralnya...tutup kipas angin sebelum menggantikan lcd projektor syiling.berhati-hati buat keja...:)


rawatan kecemasan daripada cikgu thoupek PK Koku


rawatan selepas ke klinik Dr Abdul Rahim


keadaan tangan selepas dibuka balutan.

No comments:

Post a Comment